12 czerwca, 2013

o zagadkowym rysunku Józka




Zostawiam Was dziś z nowym rysunkiem Józka, a sama znów szykuję się do wyjazdu. Przez lata nie opuszczaliśmy miasta. Źle wpływał na Józia każdy kilometr dzielący go od domu. Teraz co chwila pakujemy i rozpakowujemy bagaże. Józek zmienił zupełnie swoje nastawienie do podróży - już cieszy się kolejnym parkiem z dinozaurami, który jutro obejrzy w Malborku. Z tej radości próbuje dołożyć do mojej torby dwustustronnicową książkę o dziejach Ziemi. Książka jest jak najbardziej na czasie, bo razem z chłopcami z klasy Józia zobaczymy jutro niejednego dinozaura. Wystarczyła mi jednak jedna próba dźwignięcia książki, aby z miejsca ją zdyskwalifikować.
Co do rysunku Józka, to czekam na Wasze propozycje - co tym razem Józek narysował? (oczywiście praca została wykonana w programie Paint).

37 komentarzy:

  1. Ja widzę latarnie morskie, ale u mnie to skrzywienie, więc nie będę sie upierać :) Udanej podróży. Super, że Józek tak chętnie zaczął wyjeżdzać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napięcie rośnie, jeszcze nie zdradzę, co jest na rysunku

      Usuń
  2. Ja widzę prognozę zmian klimatu i poziomu mórz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada jak atlas dzieciecy,z krajami i albo to sa latarnie morskie , albo platformy do wydobywania ropy naftowej :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stawiam na wizualizacje podróży wakacyjnej, wydaje mi się ze idac og gory mamy: morze z latarnia lub jezioro z wieża, pitem zakem, potem kopalnię( sztolnię?)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Józio, gdyby rysował plany wakacyjne, to zobaczylibyśmy plany trzech wielkich parków dinozaurów. Jedziemy do Łodzi, Wrocławia i Opola, ale dla niego to tylko przystanki do marzenia: odwiedzenia parków dinozaurów

      Usuń
  5. trasa podrózy? Moje Mati głownie podczas podrózy widzi wszelkie stacje komorkowe to wyglada podobnie, milej podrózy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stacje komórkowe to jeszcze coś, na co Józek nie zwrócił dotąd uwagi. Dzięki za życzenia- wyjazd był bardzo udany

      Usuń
  6. Plan wycieczki ? Małgorzata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plan wycieczki upstrzony byłby dinozaurami. Rysunek przedstawia coś, co pochłonęło Józka na tyle, że chodził po mieszkaniu tam i z powrotem

      Usuń
    2. Ja się zastanawiałam nad depresją geograf. ,ale na ostatnim z prawej kawałku widzę dino,dlatego postawiłam jednak na wycieczkę:)M.

      Usuń
  7. Myślę, że jest to plan jakiegoś miasta albo parku. Wydaje mi się, że żółte pole to miejsce, w którym odbywa się jakaś budowa. Te wieże mogą być dźwigami albo rusztowaniami.
    Ciężko odgadnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwróciłam się do swojego nastolatka z pytaniem: co według Ciebie przedstawia ten rysunek?
      Odp." Wygląda to jak mapa z "Terrarii" tylko nie cała a fragment. Zielone to biom trawiasty, żółte pustynia,niebieskie woda.Wieże to domy."
      Według mnie jest to park dinozaurów w Malborku ;) widać Nogat i niedaleko zamek :))) :W:

      Usuń
    2. Wando i tak zawsze trzeba zacząć - od Twojego nastolatka z tej samej grupy zainteresowań, co Józek. Nie jest to Terraria- tej gry Józek nie zna.
      Ale...Józek narysował plan platformowej gry, jednej z gier z Mario, który skacze po różnych wieżach, skałach itd.

      Usuń
    3. To ja chyba grałam w jakieś inne Mario w tej innej epoce lodowcowej:)

      Usuń
    4. to jest inne Mario- najnowsze i chyba na Wii. Najlepsze jest to, że Józek, chyba, żeby nas wszystkich zmylić, namalował rzut z góry całej gry. Widok z góry jest niedostępny normalnie w grze- widzimy klatka po klatce kolejne poziomy. Widocznie Józek potrafi to i tak zobaczyć.

      Usuń
  8. O,to jednak was widziałąm dzisiaj w Malborku, byłam tam z moimi przedszkolakami na wycieczce(zastanawiałam się, czy to wy, czy nie wy), Dziękuję za tego bloga i Autyzm Dzień po Dniu. Bardzo dużo się od Was nauczyłam. Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina - oczywiście, że to byliśmy my!
      A widziałaś nas na pontonach- to dopiero była zabawa!
      Trzeba było podejść, zagadać

      Usuń
    2. Niestety nie było mi dane zobaczyć was na pontonach...;) nie mogłam za bardzo porozmawiać bo byłam z małym tłumkiem przedszkolaków, które co jakiś czas znikały;)Ale jestem z Olsztyna, więc pewnie nie raz będę miała okazję was spotkać. Pozdrawiam, Karolina

      Usuń
    3. Józio - wzorem Twoich przedszkolaków -też próbował znikać, ale nie udało mu się. Bacznie obserwowany dojechał cało do domu - tym razem bez asysty strażaków. Do zobaczenia w Olsztynie!

      Usuń
  9. Co do interpretacji rysunku, to się poddaje;) Mój syn zaczął się fascynować dinozaurami, też musimy się wybrać do jakiegoś parku. :) Udanej wyprawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po ośmiorniczkach i rybach czas na dinozaury- służę wskazówkami, gdzie jechać, a gdzie nie:)

      Usuń
  10. Mi się wydaje, że to miasta z całym inwentarzem które odwiedziliście i macie zamiar odwiedzić jeszcze :)ale faktycznie dominuje jakby latarnia morska ,zdecydowana przewaga terenów nadmorskich :)bo i woda i stateczki...ja to bym ten rysunek w ekspresowym tempie do wystawy dorzuciła :)pobudza wyobraźnie i pokazuje jak zawsze niebywały talent twórczy../manager

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak stacja autyzm ma już swojego managera -mnie też ujął ten rysunek, chociaż do wystawy go nie dorzucimy, za mało czasu -może pora pomyśleć o następnej ekspozycji Józka prac

      Usuń
  11. mapa:) Egipt, piramidy, obok wlochy?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykłą grę platformówkę Józek narysował tak, jakby to była mapa - talent

      Usuń
  12. O matko, nastepny uzalezniony od Mario??? Kasper ma od jakiegos czasu szlaban na gry wszelakie, bardzo zle na niego wplywaja:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maria i jego brata Luigiego darzą szacunkiem chyba wszyscy autyści na całym świecie

      Usuń
  13. cóż spóźniłam się, zresztą wcale nie trafiłam- ha ha - wydawało mi się że to na przestrzeni czasu jakieś konkretne miejsce i tylko wieża pozostawała nietknięta
    pozdrawiamy- dopisz do listy Krasiejów ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krasiejów jest owszem genialny, ale bilet rodzinny za 120 zł to jednak lekka przeginka...

      Usuń
    2. mapę Krasiejowa Józek narysował już w ubiegłym roku, także wybieramy się oczywiście i tam. Cena zabójcza, ciekawe czy bilet rodzinny obejmuje też wieeeeelkie rodziny

      Usuń
  14. Kurcze chciałabym przejsc cala gre Mario, to moja ulubiona z lat dziecinstwa :) Moze, gdby Jozio narysowal ja w czasach, kiedy gralam udaloby mi sie ;) heheehe pozdrowienia dla malego artysty ;) S.M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę znajomym graczom podrzucić rysunek Józka- ciekawe, czy gra się szybciej, lepiej, czy ta mapa jest w ogóle nieprzydatna. Józek jakimś cudem narysował rzut z góry - tak się gry nie da zobaczyć! Mój pomysł na to, że Józek ma w mózgu zamocowaną lunetę i z niej dowolnie korzysta zaczyna się potwierdzać

      Usuń