28 maja, 2014

o happy

- będziemy tańczyć - weźcie kapelusze! - taką informację wysłałam do rodziców z olsztyńskiego Klubu Autyzm Help zimnego, marcowego dnia.
Szczerze zastanawiałam się: - czy naprawdę zatańczymy? - czy damy radę? Sama czułam się sztywno, nie byłam gotowa do tego, żeby rozluźnić się - w dodatku przed kamerą. Stąd pomysł na kapelusze, które zamaskowałyby trochę moje zmieszanie.
Na szczęście jedna z mam okazała się być utalentowaną gwiazdą sceny: słysząc muzykę tańczyła od razu, ciągnąc w dodatku za sobą innych. Luz mógłby być jej drugim imieniem. Mniej więcej w tym czasie w Warszawie, na Śląsku, w Łodzi i w Wielkopolsce inni rodzice też debiutowali przed kamerą. Nagrywaliśmy krótkie i amatorskie filmy, które miały być fragmentami teledysku "Happy" promującego akcję Fundacji JiM "Polskę na niebiesko".
Już po drugim kwietnia mogliśmy zobaczyć cały film:



Dla mnie to hit. Oglądam go dwa razy w tygodniu, żeby przypomnieć sobie jeszcze raz tę radość z Dnia Świadomości Autyzmu.
W związku z tym, że jestem fanem (jednym z wielu) teledysku nie zdziwiło to, o czym przeczytałam ostatnio na blogu fundacji JiM. Otóż Tomasz i Marcin z Fundacji JiM w Nowym Yorku spotkali się z innymi liderami organizacji zajmujących się autyzmem.
Na hasło: "Polska" usłyszeli: "ach, to Wy tańczyliście Happy 2 kwietnia?"
Okazało się, że organizacja Autism Speaks, która zainicjowała przed laty światową kampanię "Zaświeć się Na Niebiesko" (Light it up blue) - dla autyzmu - zamieściła nasz film na swojej stronie internetowej.
Miłego oglądania!

20 komentarzy:

  1. Świetny film i świetna inicjatywa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bogusia, śmiało mogliśmy z tym na Eurowizję polecieć (y) tylko nie wiem czy zdążylibyśmy zapuścić brody :D ale na poważnie... czasem odrobina szaleństwa nam się należy żeby nie wycofać się do końca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. a obejrzę sobie jeszcze raz -dla przypomnienia, jak fajni jesteśmy :)

      Usuń
  4. Anonimowy29 maja, 2014

    Jesteście CUDOWNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy29 maja, 2014

    Wierzę,że będzie więcej takich organizacji,klubów,wspólnych akcji i spotkań:)Małgorzata:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od drugiego kwietnia powstały następne kluby rodziców - na Pomorzu - mnożymy się, rozwijamy się

      Usuń
  6. Anonimowy29 maja, 2014

    super :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy29 maja, 2014

    Ale SUPERRRR!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naszych chłopaków w Nowym Yorku zagadnęła Susan, która wraz z mężem założyła organizację Autism Speaks w 2005 roku - dla autystycznego wnuka Christiana. To oni wymyślili świecenie na niebiesko i puścili ten pomysł na cały świat

      Usuń
  8. ha ha ha dopiero teraz zobaczyłam inne wpisy- jednak jesteśmy schematyczni ;-) jeszcze żeby poza krąg autyzmu udało się wyjść i dotrzeć do obojętnych ludzi.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a o obojętnych ludziach i niechętnych - już w następnym wpisie

      Usuń