09 stycznia, 2016

o herosach

Obudziłam się dziś nagle, w środku nocy, mówiąc głośno: "mają szczęście, bo mają mnie!"
Nie mam pojęcia, co mi się śniło i skąd te słowa. Czy byłam heros-woman, czy strażakiem w akcji? A może w tym śnie byłam jednym i drugim, i Johnnym ze "Szklanej pułapki" razem wziętym, czyli po prostu rodzicem dziecka autystycznego? Zasnąć już nie mogłam - co widać w nocnym pisaniu. Zresztą - jak mogłabym zasnąć po takim zdaniu? Rozpiera, cieszy, nosi! Góry bym przeniosła, choć zamiast tego górę wytarłam szklanek.

Co za noc! Staś kręci się i przez sen też gada: " ja przecież tylko...chciałem...".
Przez rolety śnieg aż błyszczy (nareszcie! nareszcie!) i spać też nie pozwala. I dobrze - nie będę spać. Mam swoje zdanie na dzień i dzień już rozpoczęłam.
"Mają szczęście, bo mają mnie!" Noszę, wynoszę, wycieram. Przypilnuję, odbiorę, pogłaszczę. Zdenerwuję się, popełnię błędy, przeproszę. Dźwignę, udźwignę i pomogę. Załatwię, to, co niemożliwe albo stanę bezradnie. Rzadko siebie za to chwalę, rzadko cieszę się, że jestem.
A tu takie zdanie - wyrwane z kontekstu nocnego - i takie mocne.
Za kilka godzin, tuż po sankach, śniadaniu, może jeszcze czytaniu książek - spotkam się z innymi rodzicami - heros babami i heros facetami. Też z rejonu autyzmu.
Powiem im moje zdanie, a co!  Inni też mają szczęście - bo ich mają.
Bo może tego nie wiedzą? I dlatego śpią sobie teraz spokojnie?
Niech wiedzą. Niech się dowiedzą.

10 komentarzy:

  1. Tak ... mają szczęście, że mają Ciebie! Jesteś Wielka i Wspaniała. Ściskam porannie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u Ciebie już poranek? :) przyjmuję uściski i ruszam - może do jakiejś książki - tak dla siebie - mam wolny czas, wszyscy śpią :)P.S. dziękuję!

      Usuń
  2. Niech wiedza!!! Niech sie Wszyscy dowiedza (choc mysle , ze wszyscy wiedza i krzyczeli to juz wielokrotnie w Twoja strone - najwazniejsze jednak ze Ty teraz juz o tym wiesz!!!!)Dobrze ,ze maja Ciebie!!! wspaniala MAMO :-) Usciski!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dziękuję i jeszcze raz dziękuję

      Usuń
  3. Mam nadzieję,że czasem uslyszysz to na jawie:)Ja tu sobie tak glosno mówie o Tobie:)Małgorzata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja i tak słyszę, co Ty mówisz. Chociaż my daleko...

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za pamięć i życzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mają WIELKIE SZCZĘŚCIE bo mama jest wspaniała ;) Ania S.

    OdpowiedzUsuń